Företagets ansikte utåt
Grafisk design innefattar flera områden av ett företags profilering och hur man kommunicerar med omvärlden. Vanliga delar av ett företags grafiska profil är dess logotyp och annonseringsmaterial, både i tryckt och digital form. Företagets marknadsföring får större genomslagskraft när annonseringen genomförs på ett tilltalande och informativt sätt.
Design av affischer
Affischer, flygblad och skyltar har länge använts för att sprida företagsidéer. Jag hittar gärna en passande lösning för dig och ditt företag. Kontakta mig och berätta vad du behöver, så återkommer jag med ett prisförslag.
Digitala media
Snygg folder
Logotyp
En logotyp är en central del i kommunikationen mellan ett företag och dess kunder.
En verksamhets logotyp ska vara enkel att känna igen och samtidigt förmedla en känsla kring ditt företag och dess arbetsområden. Ofta består logotypen av två element; företagsnamnet och en relaterad symbol i anslutning till detta. I och med sin begränsning både i fysisk yta och koncisa budskap är logotypen värd att ägna en extra tanke. Den skapar ett löfte om kvalitet och fungerar på sätt och vis som företagets ansikte utåt.
Grafisk profil
Din grafiska profil, din logotyp, dina flyers, dina PDF:er och dina bilder bör vara högupplösta och tilltänkta. Kvalitet skapar ett förtroende.
Din logotyp är inte skriven i sten utan bör förnyas och förbättras med åren, likaså ditt marknadsföringsmaterial och hela din grafiska profil. Det ger en positiv bild när du marknadsför ditt företag. En uppdaterad och fräsch grafiskt profil är ett lyft för hela företaget eller föreningen. Det är något jag gärna hjälper dig med! Här under kan du se några exempel på produkter som jag tagit fram åt företag och föreningar.